You were given this life because you are strong enough to live it.

Igårkväll kollade jag och Fannie på en film innan vi la oss och sov. Men när jag väl skulle somna så får jag ett sms från henne där det står "Kom till mig nu!!!!". Så jag gick in till henne och där satt hon med sänglampan tänd och täcket uppdraget till halsen. Hon berättade att det var något som lät uppe i hörnet av snetaket, och att det va något djur som hade krupit ut lite ur en springa. Hennes beskrivning av djuret gjorde att jag förväntade mig ett djur som va lika stort som en mördarsnigel och såg ut som någon slags skalbagge med två antenner på huvudet. Men när det lilla djuret väl visade sig igen så var det ju inte mycket större än en tvestjärt.. Skrattade åt henne och så fick jag försäkra henne om att den säkert inte bits innan jag kunde gå in och försöka sova igen. 
 
Idag var jag hur trött som helst när jag vaknade men tvingade upp mig själv för att börja damsuga huset medans mamma och pappa jobbade. Sen ringde dom från jobbet och frågade om jag inte kunde jobba imorgon så mamma får ta och skjutsa in mig tidigt imorgon. På kvällen var vi bjudna upp till faster på mat. Kom dit upp vid 6 och då åt vi grillat och satt och pratade. Var så gott så tror fan jag gått upp något kilo av bara maten, och sen serverades vi tårta också.. Nästan så man rullade fram sen när jag och Fannie drog hem. Tilda och Robin kom förbi här en sväng lite senare. Vi satte oss ute på altan och pratade med tända ljus, musik, chips och dricka. Var riktigt mysigt, fick tag på ett usb med massa gamla bilder som mamma hade sparat, massa fula bilder på mig när jag var liten som jag knappt kommer ihåg. Vi satt där ute tills klockan blev alldeles för mycket så dom åkte hemåt. Jag måste gå och lägga mig nu så att jag orkar upp imorgon. 


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: